
Roekeloosheid en ravage van leningen Simons worden steeds duidelijker; het is geen ademruimte maar een strop voor het volk
| surinamevandaag | Door: Redactie
(Door Hikmat Mahawat Khan) – Simons en Wijnerman zijn vreemd genoeg erg vaag over de details van de leningen maar uit de delen van informatie wat los is gekomen kan een reconstructie gemaakt worden en dan zie je de roekeloosheid en ravage van de leningen. Het is opvallend dat de tjauwmin media die zo erg veel van hun land en volk houden nu zo erg stil zijn. Begrijpen zij dit niet? Of zijn zij zo druk met tjauwmin “vreten”? Ik heb al eerder 3 artikelen hierover geschreven, aan het eind van dit artikel vindt je link naar de 3 eerdere artikelen.
Nu een aantal markante punten om de ravage te illustreren. Als Simons en Wijnerman iets anders vinden of hun futubois dan mogen zij met FEITEN en DOCUMENTEN het weerleggen. Maar geen dom gepraat als van de administrateur-generaal van Bureau Staatsschuld mevrouw Soentik.
StrijkstokVeel is aan de strijkstok blijven hangen, dat is aan kosten en aan njangs! Veel geld is weggelekt na de leningen bij Bank of America. Let wel, Simons en Wijnerman weigeren te vertellen wie allemaal bij betrokken waren en wie hoeveel commissie, fees en njangs hebben gemaakt maar wij weten een paar dingen zeker:
i. De leningen waren USD 1595 miljoen en USD 265 miljoen, in totaal dus USD 1860 miljoen
ii. Een deel is betaald aan Oppenheimer inclusief afkoop VRI
iii. Een deel is betaald aan renteverplichtingen op deze leningen, renteverplichtingen tot 2028 op deze nieuwe leningen. Jaja, je leest het goed. Simons heeft de rente die zij NU op de nieuwe leningen van Bank of America moet betalen geleend van Bank of America en hen dat direct gegeven. Lees dit goed zodat je het echt snapt
iv. Een deel is
v. Een deel en dat is slechts USD 180 miljoen uit BEIDE leningen samen is overgebleven voor Suriname. Jaja, je leest het goed. Van die USD 1595 miljoen is maar USD 180 miljoen overgebleven!! De rest is weggelekt!
Analyse van de leningenHoe kom ik aan bovenstaande lekkende kraan? Simons en Wijnerman vertellen niks. Dan reconstrueer je dat aan de hand van de beperkte informatie (niks is verzonnen!!). En dat komt neer op het volgende:
Dit is niet allesDat er veel weg gelekt is is tot daaraan toe. De ellende is veel groter want de druk op aflossen en renteverplichtingen vanaf 2028 is heel groot. Dat vertelt Simons niet. Als de olie-inkomsten straks minder zijn dan wat is gehoopt dan is er een nieuwe ellende want de verplichtingen van Suriname naar Bank of America is
Wind zaaien en storm oogstenDe ellende waarin Suriname zit komt door Simons, Adhin en Bouterse uit de periode 2010-2020. Toen hebben zij wind gezaaid en nu oogsten zij storm. Het verhaal van VRI is een gevolg van de oogst van de storm dus Simons moet niet naar anderen wijzen. Het was haar roekeloosheid van toen. Nu zaait zij storm met die lening van Bank of America en alles wijst erop dat Suriname straks orkaan gaat oogsten. Suriname zet je schrap. Het wordt een drama.
Nogmaals laat Simons en Wijnerman alle documentatie vrijgeven zodat iedereen die verstand heeft
Om welke info gaat het?Zoals ik eerder zei, in 3 artikelen heb ik aangegeven wat wij aan volledigheid aan informatie nodig hebben. Simons komt bij radio ABC met een vaag onzinverhaal en blijft om de hete brei heen dansen. Zij vertelt ook halve waarheden die tegen leugens aan grenzen. Zo zei ze dat er nu geen rente betaald wordt. Dat is een leugen. Er wordt wel rente betaald maar dat is al betaald uit de pot die geleend is. Zij heeft de rente vooruitbetaald met geld dat geleend is. Snapt zij het zelf niet of liegt zij? Jammer dat de interviewer niet scherper was en haar wat “strakker” bevroeg. Ook in het parlement is het kommer en
De benodigde documentatie zijn beschreven in de 3 artikelen.
Nogmaals het is opvallend dat de tjauwmin media zo stil is. Nu blijkt en wordt bewezen dat zij niet van het land en van het volk houden maar gewoon futubois zijn van Simons:
1. Waar is Stanvaste/Darsan nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
2. Waar is Awaaz/Kartaram nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande
3. Waar is DTV/Harderwijk nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
4. Waar is LIMFM/Limburg nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
5. Waar is Starnieuws/Ramcharan nu? Wat wil zij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons
6. Waar is SRHerald/Vishmohanie nu? Wat wil zij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
7. Waar is PipelFM/Lalmohamed nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
8. Waar is Imi Dahoe nu? Wat wil hij nog aankijken? Te dom om het bovenstaande te snappen? Gebrek aan intelligentie en overdaad van valsheid maakt dat zij eerder praten over Santokhi en VHP terwijl hier en nu Simons het land vernietigt
Simons ontspringt de dans omdat de tjauwmin “vreters” in het land haar niet willen bevragen. Die
Hikmat Mahawat KhanFB-page: Drumbeat H M Khan
| surinamevandaag | Door: Redactie



































