De taskforce voor de houtsector is op dinsdag 6 september 2022 geïnstalleerd op het Kabinet van de President. Deze taskforce zal zich beijveren voor de ordening en transformatie binnen de houtsector.
Daarnaast is het een nationale doelstelling om het maximale uit deze sector te halen. In de werkgroep zijn naast vertegenwoordigers van relevante ministeries ook personen vanuit de private sector opgenomen.